Njegoš Bokeljima

Od mene, vladike crnogorskoga i brdskoga Petra Petrovića Njegoša, svemu svjaščenstvu, kapetanima, knezovima i svemu narodu bokeškome pozdrav. Čuo sam i uvjerio sam se da je sva Boka u dogovoru združena i nepokorna se pokazala svojemu zakonitomu ćesaru Ferdinandu I bez ikakva uzroka ili nevolje, nego po primjeru drugi maniti naroda koji će sebe i vas bez ikakve potrebe upropastiti. Boka je i Crna Gora tako spojena kao duša i tijelo, jedan narod i duh, jedan običaj i jezik, i jedan bez drugoga ne može ni živjeti ni umrijeti, i zato vas ja u srcu ne razlikujem od Crnogoraca i gotov sam vazda s vama zlo i dobro dijeliti. Ali ja danas ne vidim da vam je ikakva nevolja no prava vaša obijest. Zato vas otečeski sovjetujem da se vi te obijesti prođete i da se svojemu ćesaru pokorite kao pravi sinovi svojemu ocu. Ako li me pak ne šćeste poslušati, znadite da ću vam ja s dozvoljenjem austrijske vlade - s mojim Crnogorcima nazvati dobro jutro i da ću vam grđi no Turčin biti, a vi znate da se ja ne šalim. Tako znadite i da ste zdravo! maja 1848.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obnovljen Sveti Sinod Crnogorske pravoslavne crkve

Uzbuna!!! Direktorica vrtića, pod sumnjom da je uzela mito, obezbijedila srpski jogurt našoj đeci, pored izobilja crnogorskih proizvoda!

Fašizacija, politizacija i “nepotizacija” Univerziteta Crne Gore u par slika